17 Temmuz 2015 Cuma

Makyaj Denemesi #3 Tek Farla Makyaj

Herkese iyi bayramlar!

Siz bu yazıyı okurken ben belki bayramda baklava yiyor olacağım belki kolonya tutup, gelen misafirlere terlik götüreceğim.... Kim bilir?

Ama bu yazı serisini aksatmayacağım!










Ürün incelemelerimi serdikçe sermiş olabilirim ama her Cuma yaklaşmadan önce bu seri için evde makyaj yapıp deli kız gibi fotoğrafını çektikten sonra o gün dışarı çıkmıyorsam silip oturuyorum.

Bu hafta ise yaratıcılığın doruklarında geziyormuşum ki daha önce hiç kimsenin aklına gelmemiş(!) olan tek farla makyaj yapayım dedim ve ne tesadüf ki yine daha önce kimsenin aklına gelmemiş (!) olan Wet N Wild'ın Comfort Zone paletindeki meşhur renkle makyajı yaptım. Bu kadar yaratıcı olmamalıyım ama dimi!!

Bu makyajı özel bir yere giderken kullanabilirsiniz. Hem yapımı da çok kolay...

 Şimdi kullandığım malzemeler de bir o kadar yaratıcı ve eşi benzeri olmayan (!) ürünler;
- Loreal Studio Makyaj Bazı
- The Balm Put A Lid On It Göz Farı Bazı
- Wet'n Wild Comfort Zone Far Paleti - Definer -
- Rimmel London Wonder'Full Maskara
- Maybelline Jel Eyeliner -mavi-
- Maybelline Fit Me Kapatıcı -15-
- Bourjois Bronzer Pudra -51-

Tek farla makyaj yapmanın tek püf noktası bence iyi fırçalardır çünkü gölge yapmak istiyorsanız biri koyu biri daha açık olmalı ki renklerle oynayabilesiniz, geçiş yapabilesiniz. Bir diğer önemli şey ise tek renk makyajda far seçimidir. Şimdi siz gidip de mat ve dümdüz renkle yaparsanız gölge ve derinlik olmaz. O yüzden içinde hafif parıltılar olan bir far seçmelisiniz ki renk oyunlarına müsait olsun.

İlk olarak göz bazıyla önden bir başlangıç yapalım. Daha sonra göz bazına Real Techniques fırçalarından Base Shadow Brush isimli fırçayla Definer rengini aldım ve pıt pıt hareketiyle göz kapağıma gelişigüzel farı sürdüm(aşağıdaki fotoğraf).



Bu Definer rengi yanar dönerli... Kahverengi fara mavi ışıltılar katmışlar, balık pulu gibi sanki. Mac markasının Club isimli farına muadil olarak gösteriliyor.




En son pıt pıt hareketlerle farı göz kapağımıza koyduk ve far orada öylece emanet gibi durmasın diye dağıtmamız gerek bu farı. Bunu da Mac'in 217 numaralı fırçasıyla yapıyorum. Dağıtıyorum çünkü far her zaman homojen olmalı yoksa teninizle far arasında güzel bir geçiş olmaz.

Bu ilk seferde temeli oluşturduk şimdi  gölge kısmına gelelim. Bu aşamada da yine aynı fardan alıp göz kapağımızın bittiği yere uyguluyorum ki sanki iki renk varmış gibi olsun. Bu farı da dağıttıktan sonra eyeliner işlemine geçiyorum. Mavi bir eyeliner kullandım çünkü farda mavi yansımalar vardı ve siyah çok sert görünebilirdi. Maybelline'in mavi eyeliner'ı benim renk ve yapı olarak çok sevdiğim bir eyeliner zaten.

Real Techniques'in Detail Brush isimli fırçasıyla alt kirpik diplerime de uyguluyorum.

Eyeliner'ı da çektikten sonra Rimmel London markasından Wonder'Full'u da sürüyorum ve göz makyajımı bitiriyorum. Ten makyajıma dair zaten pek bir numara yok açıkçası sadece yüzümün en ön planda olan yerlerine sırf fotoğraf çekeceğim ve sizin karşınıza çıkacağım diye fondöten sürüyorum. Göz altlarıma da her zamanki gibi Maybelline'den Fit Me kapatıcı ile bitiriyorum. Bourjois'in bronzlaştırıcı pudrasını ise çok az elmacık kemiklerimin altına dokunduruyorum.

En son ve makyajı makyaj yapan noktaya geliyorum; ruj... Bu ruju çok seviyorum ve biraz kendimi beğenmişlik yapıp kendimle özdeşleşen ruj olduğunu dile getireceğim. Bu ruj hakkında ürün incelemesi yazacağım elbette ancak yaz aylarında kahverengi ruj pek tercih etmediğim için yazmıyorum. Bu bahar ayında bütün rujları bir kenara atıp her gün bunu sürdüğüm günler oldu ve sonbaharda yine kaldığım yerden devam edeceğim. Özellikle beyaz tenlilere çok yakışıyor ancak buğday tenli olarak ben kendime de yakıştırıyorum (bu rezilliğe daha fazla dayanamayıp bitiriyorum).



Her zaman farklı makyajları burada elimden geldiğince yorumlamak istemeye çalışsam da bazen benim de hayal gücümün bir sınırı oluyor ve basite yönelebiliyorum. Bu makyaj da günlük hayatta tek farla yapılabilecek ancak özel bir yere giderken kullanılabilecek bir makyaj oldu.

1 yorum:

  1. çok zamaan olmuş ama rujunuzun marka ve numarası kaçtı acaba 2-3 kez okudum ama göremedim adını şimididen teşekkürler bu arada makyajınız da güzel olmuş elinize sağlıkk :)

    YanıtlaSil