30 Haziran 2015 Salı

Ürün İncelemesi | The LifeCo Organik Hindistan Cevizi Yağı

Herkese merhaba!
Siz hiç yenilebilinen bakım ürünü gördünüz mü? Ya da bakım ürününüzü yemeklerinize koymayı denediniz mi?

Bütün bunlar mümkün! Televizyonda çıkan bal reklamları gibi bir giriş olsa da bu hindistan cevizi yağı kesinlikle herkesin evinde olmalı.









Kullanım alanları o kadar fazla ki; 
  • el kremi, ayak kremi ve vücut kremi olarak kullanabilirsiniz, 
  • cildiniz çok aşırı kuruysa (rahatsız olmayacaksa) yüzünüze uygulayabilirsiniz (çok az miktar olmasına dikkat edin fazla yağ gözenek tıkayabilir),
  • göz altı bakımı için kullanabilirsiniz (yine çok az kullanmanızı öneririm) 
  • dudak nemlendiricisi (lip balm) olarak dudaklarınıza sürebilirsiniz, 
  • kaş ve kirpiklerinize sürebilirsiniz,
  • kuru olan bölgelerinize - dirsek ve topuk - sürebilirsiniz,
  • çatlaklarınıza uygulayabilirsiniz,
  • göz makyajınızı çıkarabilirsiniz (zor makyajları kolayca çıkarıyor!)
  • yemeklerinize yağ olarak katabilirsiniz
  • veee en güzel kullanım biçimi olan saçlarınıza maske yapabilirsiniz
Ben bu yağı çok seviyorum aynı zamanda çok da bereketli bir yağ hemen bitip gitmiyor çünkü katı halde elinize aldığınızda elinizin sıcaklığıyla sıvı hale geçiyor ve minicik katı bir parça bütün avucunuza yetecek kadar sıvı yağa dönüşüyor. Bu nedenle ben daha yarısına bile gelemedim. 320gr.

Oda sıcaklığının (24.5C) altında katı, oda sıcaklığının üzerinde sıvı hale geçer. Işıksız ortamda ve ağzı kapalı şekilde muhafaza etmek gerekir. Buzdolabına koyma gibi bir zorunluluk yok. Koymasanız da katı halde duracak zaten. Ben koyduğumda aşırı katı hale gelmişti elimle yağı alamamıştım. O nedenle, oda sıcaklığında bekletmeniz kolaylık açısından en iyisi olacaktır.



Bu yağ %100 Hindistan Cevizi yani içerisinde hiçbir koruyucu, parfüm, paraben vs. yok. Türkiye piyasasında gerçeği az bulunan ama taklidi bol bulunan bir yağ. Bu yüzden, siz alırken "soğuk preslenerek elde edilen ve organik sertifikalı" olmasına dikkat edin. Her yağda bu özellikler olmayabilir ve içerisine başka maddeler katılabilir bu nedenle bu sertifikalar çok önemli. The LifeCo markası da bu konuda güvenebileceğin bir marka benden size öneri. Bu markanın USDA, CERES ve T.C. Organik Tarım sertifikaları var.

Her şeyden önce hindistan cevizine karşı alerjiniz olup olmadığını mutlaka kontrol edin ve ondan sonra uygulayın. Aksi takdirde alerjiniz varsa sağlık sorunlarına yol açabilir. Kokusu ise içinde parfüm olmadığı için hindistan cevizi normalde nasıl kokarsa öyle. Yani muhteşem şeker mi şeker tatlı mı tatlı yapay hindistan cevizi kokusu yok. Bu biraz sizi rahatsız edebilir. Muhteşem bir kokusu yok eğer hasssasiyetiniz varsa hatta susam yağına benziyor biraz kokusu. 

Hiç yemedim. Yemek yaparken denemedim çünkü kokusu biraz bana yemek için ağır geldi. O yüzden yemekte riske girmedim.

Benim en çok kullandığım yöntem saç maskesi olarak kullanmak... Saçlarımın geçen yaz rengini açtığım için (nasıl açtığım hakkında bir yazı da yazacağım) saçlarım eskiye göre daha çok kurudu ve uçları kırıldı. Yine de ben inat ettim ve kıvırcık olan ve bu yüzden uzasa da hep aynı boyda kalan saçlarımı uzatmaya direndim. Bu nedenle de bu yağı keşfetmem benim için çok iyi oldu çünkü kırıklarıma çok iyi geldi ayrıca normale göre daha hızlı uzuyor. Kırıklarım kayboldu demiyorum kırıklar yine var ancak bu yağ onları besleyerek ve yumuşatarak kırıkların o çalı süpürgesi görünümü yok etti. Kıvırcık saç kırık göstermeyen bir saçtır bu konuda biraz saçımı övebilirim ancak düz saçta da kırık görünümü azaltacağını (en azından elinden geleni yapacağını) söyleyebilirim. Eskiden saçlarımı tararken saç uçlarımda sert ve ölü bir his oluşuyordu ancak şu an o hissi de almıyorum gayet güzel.

Maskeyi ben saçlarımı tutam tutam ayırarak uyguluyorum. Her bir tutamı dipten uca kadar tarayarak yağı her yere eşit şekilde dağılmasını sağlıyorum. Bunda Tangle Teezer tarağım zaten çok başarılı. Kuru kıvırcık saçımı bile açma gücüne sahip. (Blogtaki ilk yazım olan Tangle Teezer yazımı okumak için tıklayın). Diplere uygulamak ve saç derisine masaj yapmak çok önemli. Bütün tutamlara eşit şekilde yağı sürdükten sonra tutamları açıp saç derime masaj yapıyorum. Bu uygulamayı ben haftada 1-2 defa uyguluyorum. Maskeyi saçınızda tutma süresi size kalmış ben gece uyuyunca daha etkili olduğunu gördüm ancak 6-7 saatten fazla saçınızda tutmamaya çalışın ve arındırırken saçın yağlı kalmadan iyice arındığına emin olun yoksa Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olabilirsiniz.

Bu sertifikalı yağı eğer şehrinizde MacroCenter marketler varsa oradan bulabilirsiniz MacroCenter market yoksa internetten satın alabilirsiniz. Ben www.botanikecza.com''dan satın aldım ve sorunsuz şekilde elime ulaştı. Siz de güvendiğiniz ve bu yağı satan sitelere göz atabilirsiniz. www.narecza.com'da ve markanın kendi sitesi olan www.thelifeco.com.tr'de de satılmaktadır. The LifeCo'nun kendi sitesi için tıklayın hatta ürünün ambalajı değişerek fiyatı şu an 48 TL olmuştur. Ben zamanında kampanya ile 29 TL'ye almıştım. Ancak dediğim gibi şu an alacak olsaydım yine alırdım çünkü çok uzun süre gidiyor.

Siz bu yağı kullanız mı? Lütfen benimle paylaşın :)

Teşekkürler

Deniz Berfu

Facebook: /bunuyazmamgerek
Instagram: @bunuyazmamgerek
Twitter: @bunuyazmamgerek
Email: bunuyazmamgerek@gmail.com

6 yorum:

  1. Ben de sadece saç için severek kullanıyorum

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    ben katı Hindistan cevizi yağının içine e vitamini ampül karıştırarak gözaltı kremi olarak kullanıyorum.memnunum aslında.ama şöyle bi durum var.ben bu yağı aktardan aldım ve açık satılıyordu.nasıl desem sanki doğal zeytinyağı sabunları olur görünüş itibarıyla onun gibi.yani baya katı bi kıvamda.ama eve getirene kadar çantamın içinde sıcaktan yumuşamıştı.gözltı kremi yapmak içinde benmari usulü eritmek için cam kaba koydum ve alttaki suyun sıcaklığıyla hemen sıvı hale geçti.bunlarda bi sorun yok tamamda ben çok ucuza aldım o yüzden kafamı kurcaladı:) acaba yanlış bişey mi diye.ama katı halden sıcaklıkla sıvı hale geçmesi falan aynen dediğiniz gibi.aktarada özellikle sordum ve gözaltıma uygulayacağım bi sorun olmaz dimi dedim.yok dedi.fiyatıda bir yemek kaşığı kadarı 1 tl idi.tam gözaltı kremi yapmak için yetti bana zaten:)yani demem o ki aktarlarda bu şekilde açıkda satılıyor.bilginize.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. merhaba bende yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. haftada bir kere bire bir oranında zeytin yağı ile karıştırıp saçlarıma uyguluyorum ve minimum 2 saat bu şekilde bekliyorum. benimde saçlarım kıvırcık ve kıvırcık saçların ortak problemi kuruluk konusunda etkili olduğunu söyleyebilirim. Ben ayrıca duş sonrasında vücut nemlendiricisi olarakta kullanıyorum ve çok memnunum.

    YanıtlaSil
  4. kirpiklerinizi uzatmak için kullanıyor musunuz?bu arada bloguma beklerim www.zuzumakeup35.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil