1 Haziran 2015 Pazartesi

Cilt Problemim ve La Roche Posay Effaclar Serisi

Herkese merhaba!



Bugün uzun zamandır yazmak istediğim yazıyı yazıyorum. Uzun bir yazı olacak şimdiden uyarayım. Cilt konusu hepimizin hassas olduğu sorunlardan birisi... Benim de uzun uğraşlar verdiğim ve sonucunu daha yeni alabildiğim bir süreçti bu. Daha önce onlarca ürün denemiş biri olarak; La Roche Posay ise bu konuda son zamanlardaki en sevdiğim cilt ürünü oldu.

Neden mi?

Öncelikle, La Roche Posay ürünlerini kullanmaya Ekim ayında başladım ve aynı rutinde hiç bozmadan gidiyorum. Bu nedenle ürünleri yorumlayabilmek adına etkilerini gözlemlemeye çok vaktim oldu ve size aşağıda elimden geldiğince aktarmaya çalışacağım.



Ürün incelemesinden önce cildim hakkında çok az konuşmak istiyorum. Cildim kendimi bildim bileli pütür pütür bir görünüme sahipti. Ergenlik döneminde ise yağlı ve pürüzlü görünüm yetmezmiş gibi akne sorunu da yaşadım. Bu pürüzler sivilce değil ama iğne başı gibi minik minik kabarcıklardı. Doktor kontrolünde kullandığım antibiyotikli ilaç tedavisi sayesinde 7 ayda tüm cildim dümdüz olmuştu, cildim kurumuştu ve aknelerim de yok olmuştu. Bu tedaviye gelene kadar onlarca ilaç/bitki/doğal yöntemler her şeyi denedim. Sayısız doktora gittim ancak bana verilen ilaçlar hep aynı tip ilaçlardı. Üniversitenin ilk yıllarında yeniden çıkmaya başladı bu minik kabarcıklar. Akneler ise tedaviyle birlikte kayboldu ama kabarcıklar beni sinir ediyordu. Gittiğim doktorlar soruna sadece geçici olarak çözüm buluyorlardı. İlaçlar bittiğinde bu sorun yeniden başlıyordu. Bu esnada yine bir sürü farklı yöntem denedim, kimyasal peeling denedim olmadı, türlü türlü kremler kullandım olmadı. Yüzüme gerçekten çok ağır ve tehlikeli kremler de sürdüm ancak hepsi geçici sonuç verdi. Antibiyotik tedavisine de geri dönemeyeceğim için en sonunda cilt sorunuma kendim çare bulmaya karar verdim ve sorunun kaynağını araştırdım.


Ben burada tıbba karşı savaş açmıyorum çünkü doktora gitmemiş olsaydım asla antibiyotik tedavisine başlamayacaktım ve cildim şu an kim bilir nasıl olacaktı. Benim sıkıntım; gitmiş olduğum doktorların bana hep piyasadaki en bilindik ilaçları ezbere vermiş olmaları ve bu ilaçların bende etki etmemesi... Demek istediğim şu ki; bilinçli bir hasta olun. “Ben bu ilacı veya bu ilacın muadilini daha önce kullandım” diyebilin ki size hep aynı tip ilaçlar verilip boş yere sizi ümitlendirmesinler. Asla tıp eğitimi almış biriyle bilgi anlamında yarışamayız ancak hastalığınızı sorununuzu bir araştırın, kaynağını kendinizde bulun çünkü kendinizi en iyi kendiniz gözlemlersiniz. Ben sorunumun ismini yabancı internet sitelerinde buldum ve acne.org gibi sitelerde de araştırdım. Buralarda insanlar kullanıp memnun kaldıkları tedavi yöntemlerini anlatmışlar kendi sorunumu bulup çözümleri okudum. La Roche Posay’le de deneyip memnun kalan biri sayesinde tanıştım. 

Birinde işe yaramış bir tedavi sizde de işe yarayacak veya bendeki tedavi sizde de işe yarayacak diye bir şey yok. Siz kendiniz için ideal rutini, ideal ürünleri malesef ki kendiniz bulmak durumundasınız. Sorunun kaynağı çevresel faktörler olabilir, hormonsal faktörler olabilir veya genetik sebepler olabilir. Sorunun kaynağını birtakım testlerle bulmanızı ve farkında olmanızı öneririm. Tedavi kişiye özeldir ve bu konuda doktora yardımcı olmalısınız. Mesela, çevresel sebeplerden diye düşündüğünüz sorun aslında hormon bozukluğu olabilir. Benim bu durumda bir hasta olarak size tavsiyem; bilinçli olup, sorunun kaynağını bulacağınıza inanarak -size özel- doğru yöntemi doktor yardımıyla bulmanız ve sabırlı olmanız yönündedir. Sabırlı olmak bu noktada devreye giriyor. Bir tedavinin etki etme süreci yaklaşık en az 2 aydır ve tedavi ilk etapta ters tepki gösterebilir; kusma yapabilir ama siz sabırlı olun ve sağlığınızı tehlike altına almıyorsa kullanmaya sabırla devam edin.

Evet şimdi La Roche Posay'e gelelim.


Bir sıkıntı olmazsa ileride veya ürünlerin formüllerinde bir değişim olmazsa ben bu ürünleri kullanmaya devam edeceğim. Ürünler yağlı ciltler için formüle edilmiş o yüzden kuru ciltliyseniz size tavsiye etmem. Kuru ciltliler için La Roche Posay'in başka serilerine göz atabilirsiniz. Ürünleri ilk kullanmaya başladığımda çok çabuk etki gösterdi. 1 ay içerisinde cildim rahatladı ve şu an elimi alnıma götürdüğümde pütürlü doku gelmemesi harika bir his! Gelelim ürünlere;


La Roche Posay Effaclar Gel, temizleme jeli: Jel kıvamında elinize gelen ancak köpürttüğünüzde köpük kıvamına gelen çok başarılı bir ürün. Almadan önce internette defalarca yorum okudum ve cildi çok kuruttuğuna yönelik şikayetler gördüm. O yüzden en çok ön yargıyla yaklaştığım ürün bu oldu. Kullandıktan sonra anladım ki evet bu ürün cildi yıkadıktan sonra geriyor ancak nemlendirici veya tonik kullanmazsanız bu sorunu her yıkama jelinde yaşarsınız çünkü jel yapıda bir ürün. Temizlik anlamında cildimi güzel arındırıyor çünkü tonik adımında pamukta hiç makyaj artığı kalmıyor. Köpürttüğümde yüzüme sürdüğüm o köpük köpük pamuksu his çok hoşuma gidiyor ayrıca sabah akşam yıkamama rağmen 200 ml'lik ürün çoook uzun süre gidiyor.


La Roche Posay Effaclar Tonik: Bu ürün mikro soyucu ve gözenek sıkılaştıran bir tonik. Pamuğa döküp yıkadıktan sonra tüm yüzüme uyguluyorum. İlk etapta biraz batma ve kaşınma hissi oluyor ama bunu alkollü olmasına veriyorum. Alkollü olması beni rahatsız etmiyor çünkü mikrobu kırdığını düşünüyorum ancak kuru veya hassas ciltliler alkollü toniklerden uzak durmalılar.


La Roche Posay Effaclar Duo + krem: Bu ürün bu seriden en çok istediğim üründü. Sadece bu ürünü kullansaydım eminim ki bu kadar etki etmezdi veya sadece jel ve tonik kullanıp duo'yu kullanmasaydım da bu kadar etki etmezdi. Bu 3'lüyü kullanacaksanız beraber kullanın, ayrı ayrı ürünlerle karıştırmayın. 3 mercimek tanesi büyüklüğünde ürün tüm yüzüme yetiyor. Bu ürünün amacı tıkalı gözenekleri açmakmış ki bu benim aradığım işlevdi zaten. Minik minik olan kabarcıklarımı tek tek açtı ve beni bu sorundan bu 3 ürün kurtardı. 

Ürünlerde paraben bulunmuyor, bu da ufak bir not.

Bu ürünleri eczanelerde bulabilirsiniz. Ben www.dermoeczanem.com'dan iki kere sipariş verdim ikisinde de çok memnun kaldım. Hiçbir sıkıntı olmadı üstelik eczane fiyatından da ucuza geldi. 

Bu ürünler ile ilgili olan tüm sorunlarınıza açığım. Bana her zaman La Roche Posay ürünleri ile ilgili sorularınızı sorabilirsiniz ancak cilt sorunlarınızla ilgili sorularınıza
yukarıda da dediğim gibi benim size vereceğim tavsiye sizde işe yaramayabilir. 

Okuduğunuz için teşekkürler :)

Deniz Berfu

Instagram: @bunuyazmamgerek
Twitter: @bunuyazmamgerek
Facebook: /bunuyazmamgerek
Email: bunuyazmamgerek@gmail.com

12 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar güzel bir yazı olmuş bir sorum olak size duo yu birçok blogda bende çok okudum benimde almak istediğim ürünler arasında ama ilk kullanımda sivilceleri azdırdığını daha sonra sivilceleri yok ettiğini okudum birkaç sitede sizdede aynısı oldumu acaba ?

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben de gel ve duo+ ikilisini kullanmaya başladım. duo plus'ı tüm yüze surunce sivilce cıkardığını okumustum bazı bloglarda, o yüzden problemli yerlere sürüyorum. fakat cildimin o kısımları kızarıp çok hafif şişiyor. sizde de böyle bi etkisi oldu mu? ve yüzünüzde leke varsa onlara iyi geldi mi? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba benimde sivilce sorunum var bende bir kaç kişiden duydum senin yazınla alacağım sanırım peki internet siparişi gerçekten güvenilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben defalarca turuncukasa.com dan aldım çok güvenilir memnunum genede güvenmezseniz la roche posay ın internet sitesinde ürünlerin satıldığı eczaneler gösteriliyor ordan bakabilirsiniz ama eczane b, 10 tl falan pahalı olabiliyor

      Sil
  5. Merhaba. T bölgem yağlı ama aynı zamanda kuru. gözenek genişlemesi, kızarıklık var. Yğalı cilt için olanı mı kuru cilt için mi olanı kullanmalıyım karar veremedim.

    YanıtlaSil
  6. Bu ürünü merak ediyorum bir ara alabilirim. Şu an Zigavus Isolde'nin anti-aging beyaz kil maskesini kullanıyorum çok memnunum :) Bütün siyah noktalarım geçti ve gözeneklerim sıkılaştı.

    YanıtlaSil
  7. Bu ürünü merak ediyorum bir ara alabilirim. Şu an Zigavus Isolde'nin anti-aging beyaz kil maskesini kullanıyorum çok memnunum :) Bütün siyah noktalarım geçti ve gözeneklerim sıkılaştı.

    YanıtlaSil
  8. Çok aıklayıcı bi yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Açıklayıcı ve tatmin edici bir bilgi olmuş.

    YanıtlaSil
  10. yazmıştım sanırım gitmemiş ürünlerin fiyatlarını yazarmısınız acaba bunlar toplumu satılıyor yoksa ayrımı alıyoruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turuncukasa.com dan çok uygun fiyata ürürnleri bulabilirsiniz ben de ordan alıyorum mwmnunum ürünler set olarak sanırım satılmıyor ayrı alabilirsiz

      Sil