5 Aralık 2014 Cuma

Ürün İncelemesi | Yves Rocher Sebo Vegetal Karma/Yağlı Ciltler İçin Seri

Herkese güzel Cumalar!

Yüzümdeki sebumu kontrol altına almak için bu seriyi aldım. Yine Yves Rocher'un akneli ciltler için ayrı bir serisi var ancak yüzümde aktif olarak sivilce çıkmıyor artık, sadece yağlı ve pürüzlü bir cildim var bu nedenle akneli ciltler için olan seriyi kullanmayı bıraktım. Serinin hepsinde Kaside bitkisinden elde edilen Baikal pudrası yer aldığı için matlığı sağladığı yazıyor.





Öncelikle herkesin cildi farklı, o yüzden kendi cilt tipinizi en iyi tanıyan siz olduğunuz için benim buraya yazdıklarım sadece ürün hakkında izlenimlerimdir. Ben herhangi bir sorumluluk almıyorum. Alerjiniz olabilir, cilt tipiniz benden farklı olabilir; bu gibi durumlarda doktora danışmalısınız. 

Geçen sene Yves Rocher'in Sebo Specific serisini bitirmiştim. Cildime kötü gelmedi ama iyi de gelmedi. Cildi arındıran, nem veren ve iddiası olan yağı azaltmayı nispeten gerçekleştiren bir seri olmuştu. Eski serinin ürünlerinin biten ambalajlarını atmamışım onları da karşılaştırma için fotoğrafladım. 

Eylül ayında elimdekilerin bitmesi üzerine tekrar bu seriyi almıştım. Yves Rocher'a gittiğimde bana Sebo Specific serinin değiştiğini ve daha iyileştirildiğini söylediler. Ben de yenilenen seri olan Sebo Vegetal'i satın aldım. Set halinde bir kutuda satılıyordu ve indirimdeydi. Fiyatını tam hatırlamıyorum 60 yada 70 civarı bir miktardı.

Gelelim seriye... Setten yüz yıkama jeli, tonik ve nemlendirici çıkıyor. Bu serinin farklı ürünleri de var karma/yağlı ciltler için ama ben en temel ürünler olduğu için bu 3 ürünü satın aldım. Siz ihtiyacınıza göre maskesini, peelingini, serumunu vb. da alabilirsiniz. Bu tarz tek bir amaca yönelik ürünler tek tek alındığında çok fazla etkisini gösteremeyebiliyor. Yıkama jeli, toniği ve kremini birlikte kullanmak ürünün vaadini daha hızlı gerçekleştiriyor.


İlki yüz yıkama jeli... Satış fiyatı 24.90 TL, 125ml tüp ambalajda. Sebo Specific'in yüz yıkama jelinin amblajı çok kullanışsızdı ancak Sebo Vegetal'de işi çözmüşler.. Cildimi arındırdığını temizlediğini hissediyorum. Cildimi germiyor ve kurutmuyor ancak fazla bir iddiası olmayan bir ürün. Benim cildim problemli olduğu için temizlemesinden daha fazla şey arıyorum. Cildimi sabah ve akşam bu ürünle temizliyorum ve, doğanın kanunu olarak, yağlanmaya devam ediyor. Sadece yağlanmayı biraz azalttı, doğruya doğru. Karma/yağlı ancak sorunsuz bir cilde sahipseniz, temizlesin kurutmasın diyorsanız alabilirsiniz. 


Tonik. 50 ml. 24.90 TL Hakkında çok bir şey söyleyemiyorum çünkü yüz yıkama jeli gibi bu ürün de iddiasız geldi bana. Yüzümü yıkadıktan sonra buzdolabına koyduğum bu tonik cildimi ferahlatıyor ve nemlendiriciye hazırlıyor.



Nemlendirici Krem. 50 ml. 37.90 TL. Aslında bu ürünün tam adı "gözenek sıkılaştırıcı ve kusur giderici nemlendirici krem"miş. Açıkçası benim için sadece sıradan bir nemlendirici kremdi. Gözeneklerim sıkılaşmadı ve problemli cildimde herhangi bir etki yaratmadı. Ancak çok iyi nemlendirdi. Özellikle sabahları temizlenmiş cildi tonikle ıslatıp sonra da bu kremi uygulayınca nemli yumuşacık bir cilt oluyor. Tabi etkisi çok uzun sürmüyor. Sebo Specific serisinin kremi su yeşili renginde, Sebo Vegetal'in rengi ise beyaz. Yapı olarak da bir fark hissetmedim, Sebo Vegetal için yaptığım yorumun aynısını Sebo Specific için de yapabilirim.

Bu seri "benim cildim sadece karma/yağlı" diyenler için ihtiyaçlarını karşılayabilecek fiyat/performans açısından yüksek bir ürün. Ancak; yağlı cildin yanında; gözenek, komedon, siyah nokta akne vs. sorunlarınız varsa pek iddianızı karşılamayacaktır. Yağ sorununu nispeten azalttı çünkü cildim hala yağlı. Sadece, eskisi gibi yağ fışkırmıyor.

İçerik: 3 ürünün de içinde Paraben yok, silikon yok, mineral yağ yok ve renklendirici yok ancak; üçünde de parfüm var. Yıkama jelinde SLS (Sodyum Lauryl Sülfat) bulunuyor. Nemlendiricisinde ise Salsilik Asit var. Eğer Salsilik asitle birlikte tepkimeye girebilecek herhangi bir ilaç kullanıyorsanız bu seriyi kullanmamalısınız veya tedavi bitene kadar ara vermelisiniz. Mesela geçen sene doktor tarafından verilen Acnelyse kremini kullanıyorken doktorum Salsilik asit içeren ürünleri bırakmamı söyledi çünkü içinde Retinoik asit vardı. Bunun gibi bir şüpheniz varsa dermotoloğunuza danışın. Bu konu çok önemli.

Ben bu seri biter bitmez La Roche Posay Effaclar serisine geçiş yapacağım. Sizin Sebo Vegetal hakkında görüşleriniz nedir? Memnun kaldığınız kalmadığınız yanları paylaşırsanız sevinirim.

Güzel bir haftasonu geçirmenizi dilerim!

Deniz Berfu

Facebook: /bunuyazmamgerek
Instagram: @bunuyazmamgerek
Twitter: @bunuyazmamgerek
Email: bunuyazmamgerek@gmail.com

7 yorum:

  1. Merhaba :) Blogunuzu severek takip ediyorum. Sizi de kendi bloguma beklerim - destek için siteme katılmanız beni çok mutlu eder http://nurundelidolublogu.blogspot.com.tr/ :)

    YanıtlaSil
  2. Yüz yıkama jelini bende aldım ilk izlenimim fena değil
    Ama çok çokta övemem sanırım sabun gibi kullanılabilecek bir şey sadece :)
    Takipteyim bende bloguma beklerim
    http://ceydacengiz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Ben çok memnun kaldım ürünlerden. Özellikle yüz yıkama jelini kullanmadan öncesi ve sonrası bile anında farkediyor. Yağ arındırması bakımından bence performansı fazlasıyla iyi ;)

    YanıtlaSil
  4. Ben serinin serum hariç hepsini aldım. Cildim yaglı ve akneliydi magazadaki tavsiye üzerine aldım. İlk zamanlar sivilcelerimi çoğalttı ama yaklasık 3 4 hafta sonra gerçekten çok iyi geldi. etrafımdaki herkes yüzün çok düzelmiş diye iltifatlar ediyor. Ben com memnun kaldım :)

    YanıtlaSil
  5. yaklaşık iki buçuk aydır kullanıyorum bu seriyi bitmek üzere ancak tekrar almayı düşünmüyorum. yüz temizleme jeli ve toniği kötü değil fakat bayılmadım. yağlanma sorunum çok yok ancak gözenek gibi cilt sorunlarıma hiç etkisi olmadı. özellikle kremini sevemedim ben. gözenek sıkılaştırıcı iddiasını zaten hiç karşılamıyor. emilimi iyi değil bir de sürdükten sonra yüzümde tabaka oluşturduğunu dokunduğum zaman soyulduğunu farkettim. sizde oldu mu bilmiyorum. katılıyorum yorumlarınıza yani. ben de la roche effaclara geçmeyi düşünüyordum onunla ilgili yorumunuz ne acaba?

    YanıtlaSil
  6. Kuru cilt için seriyi aldım şuan yüzümde sivilce çıkmaya başladı hiç memnun kalmadım ben sivilce tedavisi gördüm ve artık cildimde hiç sivilce çıkmıyordu ürünü kullanmaya başlayana kadar :((

    YanıtlaSil
  7. merhaba.yves rocher a gittim.çalışan bayana cildim kuru ve hassas gözeneklerim var ve cildimin sıkılaşmasını istiyorum dedim . sebo vegetal krem verdi.kutunun içindeki bilgide kusur giderici jel krem, karma yağlı ciltler için, cilt dokusunu eşitler arındırır ,sebum fazlasını emer, gözenek sıkılaştırır, cildi matlaştırır yazıyor.
    karma yağlı ciltler yazdı neyse kullanayım dedim.temizlenmiş toniklenmiş cilde sürdüm.anında emdi.dedim bari biraz masaj yapıyım.bi baktım hindistan cevizi olur ya pastaların üzerine dökmek için yüzüm öyle pul pul dökülmeye başladı krem.hiçbirşey anlamadım.daha sonraki gün temiz cildime toniklenmemiş halde sürdüm yine aynı şey oldu pul pul dökülme...
    diğer isteğim ise nemlendirici cildi sıkılaştıran nem veren gözenek kapatan bir tonikti..yves rocher hydra vegetal tonik( yeşil şişe) verdi.temizlenmiş cilde uyguladım bu da cildimin bazı yerlerine kızarıklık verdi.yine birşey anlamadım.
    bu sorunlar hakkında bana fikrinizi belirtirseniz sevinirim.ürünleri kullanmaya devam etmeli miyim?ya da cilde ne oluyo anlayamadım :(

    YanıtlaSil